1 lutego 2019 roku Budimex przekazał Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad do użytkowania dziesięciokilometrowy odcinek obwodnicy Olsztyna na drodze S51 od węzła Jaroty do węzła Olsztyn Wschód. Prace zostały zakończone trzy miesiące przed terminem. Podczas robót ziemnych i przygotowania terenów Budimex zdjął ok. 400 tys. m3 humusu, czyli warstwy ziemi roślinnej, wykonał ponad 2 mln m3 wykopów i położył łącznie ok. 500 000 m2 (350 tys. ton) nawierzchni bitumicznej. Żeby ustabilizować podmokły i grząski teren, na którym powstała obwodnica trzeba było nawieźć w tym miejscu 7 mln ton gruntu – to równowartość objętości 5 Stadionów Narodowych w Warszawie. Wyzwaniem inżynieryjnym był most na rzece Łynie, który jest jednoprzęsłową konstrukcją stalową z ustrojem żelbetowym. Most ten mający 138 m długości był budowany na grząskim terenie. Budimex zastosował w tym kontrakcie nowoczesne rozwiązania budowalne – zbrojenie kompozytowe, które nie wymaga kosztownych napraw, związanych np. z korozją konstrukcji, gdyż pozostaje bardziej odporne na negatywne czynniki środowiskowe. Do pomiarów geodezyjnych wykorzystano drony.
2 lutego 2019 roku Budimex oddał do użytku dwujezdniową drogę łączącą ul. Czerniakowską z ul. Wolicką. Inwestycja była realizowana od kwietnia 2017 r. na zlecenie Miejskiego Zarządu Inwestycji Drogowych w Warszawie. Wartość robót budowlanych to 39,5 mln zł.
Kubatura zakończonej w 2019 roku inwestycji to ponad 73 tys. m3, a jej powierzchnia użytkowa sięga 10 tys. m2. Budynek był realizowany w systemie BREEAM. Biurowiec ma zainstalowane m.in. czujniki natężenia oświetlenia, które automatycznie dostosowują jego moc w zależności od pory dnia i zachmurzenia. W częściach przechodnich oraz w pomieszczeniach sanitarnych zastosowano czujniki obecności automatycznie włączające oświetlenie. Instalacje grzewcze oraz chłodnicze wykonano z dużym naciskiem na jakość izolacji cieplnej. W budynku znajduje się też system oszczędzania wody, np. w umywalkach. Powyższe rozwiązania maja pozytywny wpływ na ograniczenie kosztów eksploatacji.
20 września 2019 roku miało miejsce uroczyste otwarcie czterogwiazdkowego Aparthotelu „Termy Uniejów”. Budynek wyróżnia się wyjątkową bryłą i otoczeniem. Powierzchnia obiektu zajmuje ok. 10 tys. m2. To nowoczesny i funkcjonalny budynek, który pomieści aż 172 apartamenty. Budowa hotelu wymagała rozwiązań, które ułatwią obsłudze oraz gościom korzystanie z jego infrastruktury. W Aparthotelu w systemie ogrzewania całego obiektu wykorzystane zostały wody termalne. Realizacja inwestycji wiązała się z licznymi wyzwaniami, m.in. z kopaniem w gruntach nawodnionych, logistyką, jak również z odpowiednim zabezpieczeniami i ogrodzeniem okolicznych lasów. Budowę zrealizowano na terenach Natura 2000.
To najbardziej zaawansowany budynek użyteczności publicznej w Polsce. To również pierwszy obiekt publiczny z certyfikatem BREEAM na poziomie: „very good”. Dzięki zastosowaniu najbardziej innowacyjnych technologii inwestycja będzie, zamiast zużywać – produkować własny prąd oddawany do sieci energetycznej, pozyskiwać wodę z deszczówki i na bieżąco optymalizować zużycie energii w poszczególnych punktach Centrum. W budynku B zastosowano agregat kogeneracyjny produkujący prąd. Ciepło ze spalania będzie wykorzystywane do podgrzewania ciepłej wody użytkowej. Zastosowano także mechanizm odzysku ciepła ze ścieków prysznicowych. Ważnym elementem jest również fotowoltaika. Instalacja na dachu, o mocy 60kW, będzie miała za zadanie produkować zieloną energię, która na bieżąco będzie zużywana przez budynek. Za tę realizację Budimex zdobył wyróżnienie – „Sportowy Obiekt Roku 2019”. Wcześniej MCER, jeszcze jako projekt architektoniczny został nagrodzony PLGBC Awards 2012. Z kolei w 2019 roku MCER otrzymał Zielony Laur Polskiej Izby Gospodarczej.
23 grudnia konsorcjum Budimex, Strabag i Budpol wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oddały do eksploatacji 20-kilometrowy odcinek obwodnicy Częstochowy A1 od węzła Blachownia do węzła Rząsawa. Konsorcjum Budimex, Strabag i Budpol przejęło plac budowy po poprzednim wykonawcy w lipcu 2019 roku na poziomie zaawansowania budowy 50%. W ciągu pięciu miesięcy konsorcjum zrealizowało zakres prac umożliwiający zapewnienie przejezdności.
Wraz z zakończeniem prac na 18,9-kilometrowym odcinku trasy ekspresowej S5 od 14 grudnia 2019 kierowcy mogą jeździć nowoczesną drogą łączącą Poznań i Wrocław. To jedna z najważniejszych inwestycji w województwie wielkopolskim. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu. Podczas realizacji projektu, oprócz tradycyjnych sprzętów geodezyjnych, wielokrotnie korzystano z pomiarów wykonywanych metodą fotogrametrii z użyciem dronów. Część robót zrealizowano wykorzystując m.in. metody ślizgowe czy modele 3D.
28 sierpnia Budimex wspólnie z inwestorem UM Białegostoku oficjalnie otworzyli Trasę Niepodległości – zachodnią obwodnicę centrum stolicy Podlasia. To strategiczna inwestycja dla Białegostoku. Zapewnia wygodny przejazd między odległymi osiedlami bez konieczności wjazdu do centrum miasta.
Konsorcjum firm ZUE – Budimex – Strabag zakończyło modernizację LCS Kutno (odcinek Żychlin – Barłogi) na trasie kolejowej E-20 na 8 dni przed wyznaczonym terminem.
1 marca 2019 roku oficjalnie otworzono Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce. Budowa muzeum rozpoczęła się w lipcu 2017 roku i obejmowała modernizację oraz rozbudowę starego aresztu śledczego – oryginalnie carskiego więzienia z 1903 roku.
W Kałuszynie, w powiecie mińskim, powstało największe w Polsce i najnowocześniejsze, a także najbardziej nowatorskie w Europie centrum logistyczne Lidl. Znajdzie się w nim magazyn towarów spożywczych i przemysłowych dla sklepów zlokalizowanych w województwie mazowieckim, podlaskim i lubelskim. Kubatura obiektu zbliżona jest do pojemności Pałacu Kultury i Nauki, a powierzchnia posadzek wystarczyłaby dla ponad 5 boisk piłkarskich.