Stopniowo przygotowywane są inwestycje w obszarze budownictwa wodnego. W przypadku projektów portowych planowane są trzy duże inwestycje w terminalu kontenerowym w Gdańsku, Gdyni i Świnoujściu. Całkowita wartość inwestycji w porty morskie szacowana jest na ponad 20 mld zł. Dla portu w Gdańsku został wybrany doradca strategiczny. W przypadku portu w Świnoujściu trwa proces wyboru firmy, która zbuduje terminal kontenerowy. Do inwestycji wycenianej na 3 mld zł przymierzają się Agencja Rozwoju Przemysłu, Baltic Gateway i Deme Concessions. Z kolei morski Port Gdynia został w 2021 roku wybrany przez Radę Ministrów na optymalne miejsce lokalizacji terminalu instalacyjnego, przeznaczonego na potrzeby organizacji procesu budowy i obsługi morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Z końcem listopada 2021 roku Port Gdynia otrzymał decyzję środowiskową dla projektu budowy Portu Zewnętrznego.

W 2021 roku rozpoczęto inwestycje na Odrzańskiej Drodze Wodnej. Cały projekt ma objąć drogę wodną E30 na rzece Odra na odcinku od granicy z Czechami do Świnoujścia. Ponadto planowane są inwestycje w drogę wodną E40 obejmującą Wisłę od Gdańska do Warszawy, Narew oraz Bug oraz drogę wodną E70 obejmującą Odrę od Kanału Odra-Hawela do Kostrzynia, drogę wodną Wisła-Odra, Dolną Wisłę i Szkarpawę. Szacowany koszt inwestycji w rozwój infrastruktury transportu wodnego wynosi ponad 77 mld zł.

O raporcie

Niniejsza publikacja jest kolejnym zintegrowanym raportem rocznym, który prezentuje całokształt wyników finansowych, społecznych i środowiskowych Grupy Budimex.

czytaj więcej

Informujemy, że w ramach witryny stosujemy pliki cookie, w celu dostosowania naszych serwisów do Twoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z naszej witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat korzystania z plików cookie oraz tego w jaki sposób możesz zarządzać lub wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie można znaleźć w treści naszej Polityki prywatności.