Zarządzanie jakością
Dbanie o najwyższą jakość świadczonych usług jest wpisane w podstawowe wartości Grupy Budimex. Procedury zarządzania jakością obejmują zarówno dbałość o stosowanie materiałów budowlanych najwyższej klasy oraz o dokładność i bezpieczeństwo prowadzenia budowy na każdym jej etapie. Zintegrowany System Zarządzania obowiązujący w Grupie Budimex, zapewnia spełnienie zasady należytej staranności w odniesieniu do zarządzania jakością.
Zintegrowany System Zarządzania, w skład którego wchodzi m. in. system zarządzania jakością według PN-EN ISO 9001, system zarządzania środowiskowego PN-EN ISO 14001, system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy zgodny z ISO 45001 oraz system zapewnienia jakości oparty na wymaganiach natowskiego standardu AQAP 2110.
Jednolite procedury dotyczące jakości obowiązują na wszystkich kontraktach realizowanych przez Grupę̨ Budimex. Certyfikaty i kolejne akredytacje, jakie Grupa uzyskuje to wynik pracy wielu osób zaangażowanych w zapewnienie najwyższej jakości realizowanych budów.
Grupa dysponuje procedurami, które regulują prowadzenie kontroli jakości na budowach i zarządzanie jakością mieszanek mineralno-asfaltowych, betonowych oraz kruszyw. Dotyczą one także pozyskania i wykorzystania danego surowca na rożnych etapach procesu budowlanego, a także wskazują działania, które należy podjąć w przypadku stwierdzenia odstępstw od normy.
W 2020 roku bieżącą kontrolę jakości prac oraz wyrobów budowlanych na wszystkich etapach, również w kontekście bezpieczeństwa konstrukcji budowlanych, sprawowało łącznie 27 jednostek laboratoryjnych.