Za przestrzeganie zapisów Kodeksu Etyki i monitorowanie zgodności standardów etyki zawodowej z zasadami Kodeksu Etyki odpowiedzialna jest Komisja ds. Etyki, powołana przez Prezesa Zarządu, w składzie:
- Członek Zarządu, Dyrektor Pionu Zarządzania Zasobami Ludzkimi;
- Członek Zarządu, Dyrektor Pionu Prawno-Organizacyjnego;
- Dyrektor Biura Kontroli Wewnętrznej.
Komisja ds. Etyki co roku sporządza raport ze swojej działalności, który jest następnie przekazywany Zarządowi oraz Komitetowi Audytu Rady Nadzorczej.
Kodeks Etyki funkcjonuje równolegle z Polityką Compliance, która obowiązuje od 31 października 2017 roku w całej Grupie Budimex. Wcześniej elementy tej polityki obowiązywały w spółkach, jednak od tego czasu nabrały formalny wymiar. Rok 2018 był więc pierwszym pełnym okresem jej obowiązywania. Kodeks Etyki wspiera wdrażanie, zarządzanie i monitorowanie Polityki Compliance, a ma ona na celu: „zapewnienie zgodności działalności organizacji z obowiązującymi przepisami prawa, normami oraz regulacjami wewnętrznymi, mające na celu: zapobieżenie naruszeniom dobrego imienia i reputacji organizacji, minimalizowanie ryzyk wystąpienia strat finansowych, związanych z działalnością organizacji niezgodną z prawem albo z regulacjami wewnętrznymi, jak również ograniczenie ryzyka narażenia organizacji na odpowiedzialność cywilną, administracyjną albo karną”. Stanowi ona również o tym, że poszanowanie prawa i etyki w biznesie jest jedną z kluczowych zasad działalności Grupy Budimex.