Skala inwestycji drogowych w kolejnych latach będzie zdeterminowana przez tempo realizacji „Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020, z perspektywą do 2025”. W latach 2019-2020 należy spodziewać się kumulacji inwestycji w budownictwie drogowym, m.in. dlatego, że wiele kontraktów realizowanych w formie „zaprojektuj i zbuduj” wejdzie w fazę budowlaną. Co więcej w wyniku niskiej aktywności w zakresie ogłaszania nowych postępowań w 2018 roku, wartość kontraktów na generalne wykonawstwo podpisanych w roku 2019 może być na niskim poziomie. Z drugiej strony, w roku 2019 nastąpi najprawdopodobniej ożywienie w zakresie ogłaszania przetargów, jednak ze względu na długi okres od ogłoszenia przetargu do podpisania umowy, większość kontraktów zawarta zostanie dopiero w 2020 roku. Zgodnie z listą zamówień planowanych do ogłoszenia opublikowaną w styczniu 2019 roku, GDDKiA ogłosi w 2019 roku przetargi na roboty budowlane dla 17 odcinków o łącznej długości 435 kilometrów, w tym kilku odcinków planowanej drogi ekspresowej S19 o łącznej długości przekraczającej 170 kilometrów.
Niezmiennie budownictwo kolejowe pozostaje perspektywicznym obszarem rozwoju z punktu widzenia generalnego wykonawcy. Zgodnie z zaktualizowanym w czerwcu 2018 roku planem finansowania „Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023”, łączna wartość projektów realizowanych w latach 2012-2015 przez PKP PLK wyniesie 63,8 miliarda złotych. Dodatkowo na liście rezerwowej znajdują się 64 projekty o wartości 28 miliardów złotych, których wykonanie uzależnione jest od wygenerowanych oszczędności. W dwóch poprzednich latach z uwagi na rosnące koszty oraz ryzyka na kontraktach kolejowych, wiele składanych w przetargach ofert przewyższało budżet inwestora. Zgodnie z harmonogramem przetargów na rok 2019 opublikowanym przez PKP PLK, tempo ogłaszania przetargów w ramach KPK w 2019 roku powinno być nie mniejsze niż w roku 2018.
Jeśli chodzi o budownictwo wodne, zgodnie z harmonogramem realizacji inwestycji w ramach Odrzańskiej Drogi Wodnej i Drogi Wodnej rzeki Wisła, w roku 2020 Ministerstwo Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej przygotuje program rozwoju dróg wodnych, który umożliwi bardziej wiarygodną ocenę potencjału tego segmentu.
W ostatnich latach, segment budownictwa energetycznego utrzymywał dobre tempo wzrostu w wyniku postępującej realizacji kilku dużych bloków energetycznych o sumarycznej mocy 5,8 GW. Na etapie planowania bądź przetargów znajduje się kilka istotnych inwestycji, w tym elektrownia w technologii tzw. czystego węgla przy kopalni Bogdanka, dwie nowe jednostki o mocy 700 MW każda w Zespole Elektrowni Dolna Odra oraz blok węglowy w Puławach. Pozytywne sygnały w zakresie tempa realizacji programu inwestycyjnego płyną z rynku przesyłu gazu. W sierpniu 2018 roku Gaz-System rozpoczął konsultacje społeczne planu rozwoju sieci gazowej w latach 2020-2029. Plan zakłada przyrost długości sieci w latach 2020-2029 o blisko 3 800 km.