Charakterystyka działalności operacyjnej Grupy Budimex /
Najważniejsze kontrakty zakończone w 2022 roku

GRUPA BUDIMEX W 2022 R.

Charakterystyka działalności operacyjnej Grupy Budimex

NAJWAŻNIEJSZE KONTRAKTY ZAKOŃCZONE W 2022 ROKU

BUDOWNICTWO INFRASTRUKTURALNE

Trasa ekspresowa S61 odcinek Wysokie – Raczki

Budimex wspólnie z inwestorem – Generalną Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Ministerstwem Infrastruktury oddał do eksploatacji na początku 2022 roku odcinek S61 Wysokie – Raczki. Dwudziestokilometrowy odcinek nowej trasy ekspresowej jest pierwszym zrealizowanym fragmentem trasy Via Baltica w województwie warmińsko-mazurskim. Budowa rozpoczęła się w październiku 2019 roku. W ramach inwestycji zbudowano 20,17 km drogi ekspresowej o nawierzchni betonowej, węzeł „Wysokie” typu WB (bezkolizyjny) wraz z dwoma rondami, a także 31 dróg dojazdowych o łącznej długości 32,36 km, 25 obiektów inżynierskich – mosty, wiadukty drogowe, przejścia dla zwierząt oraz przepusty ekologiczne. W zakres zadania wchodziła również przebudowa siedmiu dróg krzyżujących się z trasą główną o długości 6,22 km. Wartość zrealizowanych robót wyniosła 575 mln złotych (brutto).

Trasa S14 – Konstantynów Łódzki – Łódź Lublinek

Budimex w konsorcjum z firmą Strabag oddał do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14 stanowiącej południową część zachodniej obwodnicy Łodzi. Inwestorem w projekcie jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi. Konsorcjum zrealizowało inwestycję w systemie „Projektuj i buduj”. Wartość realizacji wraz z dodatkowo wybudowanym Węzłem Teofilów wyniosła 512 mln zł netto. W ramach inwestycji powstały cztery węzły drogowe i 17 obiektów inżynieryjnych. Nawierzchnia ścieralna została wykonana w technologii betonu asfaltowego. Na budowie pracowało w kluczowych momentach 220 jednostek sprzętu budowlanego i blisko pół tysiąca osób. Prace budowlane rozpoczęły się w 2019 roku. Cechą tego 12-kilometrowego odcinka S14 jest duża liczba węzłów drogowych i obiektów inżynieryjnych.

Obwodnica Smolajn

W sierpniu 2022 roku Budimex oddał do użytku obwodnicę Smolajn w ciągu drogi krajowej nr 51. To pierwszy tego typu obiekt ukończony w ramach rządowego Programu Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Inwestycja polegała na rozbudowie drogi w istniejącym oraz częściowo w nowym śladzie. Wartość kontraktu na fragment drogi o łącznej długości 1,76 km to ponad 30 mln zł. Pomimo trudnych warunków gruntowo-wodnych i wzrostu cen kluczowych materiałów budowlanych Budimex zdołał utrzymać wysokie tempo prac i zakończył inwestycję przed czasem. Realizacja zadania obejmowała także wykonanie urządzeń ochrony środowiska i nasadzenia ponad 1000 drzew i krzewów.

Trasa Łagiewnicka w Krakowie

Trasa Łagiewnicka to jedna z najważniejszych inwestycji miasta Krakowa w ostatnich latach. W ramach kontraktu o wartości 680 mln zł Grupa Budimex oddała do użytku 3,5-kilometrową trasę. Prace budowlane rozpoczęły się w lipcu 2018 roku i trwały do czerwca 2022 roku. Zakres prac obejmował zaprojektowanie i wybudowanie ciągu komunikacyjnego od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Ważną częścią inwestycji było przygotowanie linii tramwajowej, która połączyła osiedle Kurdwanów z ulicą Zakopiańską. Ponad 2 km, czyli większość wybudowanej 3,5-kilometrowej drogi, została poprowadzona w tunelach, z których najdłuższy ma ponad 700 metrów. Ponadto w ramach inwestycji powstały nowe węzły drogowe, ekrany akustyczne, mosty, kładki czy chodniki. Zmieniono także bieg koryta rzeki Wilgi oraz przebieg pobliskiej linii kolejowej Kraków – Skawina. Wzdłuż całej inwestycji zbudowano ścieżki rowerowe, a na jej fragmencie nową linię tramwajową. Nad tunelami, w okolicy ulicy Zbrojarzy, utworzono tereny rekreacyjne, m.in. skatepark, boiska i place zabaw. Nowa infrastruktura tramwajowa ma usprawnić system miejskiej komunikacji zbiorowej i poprawić warunki życia mieszkańców południowych dzielnic Krakowa.

Węzeł intermodalny Rumia Janowo

Celem realizacji węzła Rumia Janowo było usprawnienie ruchu drogowego oraz modernizacja okolicznej infrastruktury. Realizacja inwestycji pozwoliła na stałą integrację różnych środków transportu: kolei, samochodów, komunikacji miejskiej i rowerowej. W ramach inwestycji powstały także zbiorniki przeciwpowodziowe połączone z systemem kanalizacji miejskiej. Rozwiązania te mają zabezpieczyć miasto przed regularnym zalewaniem. W pobliżu stacji SKM Rumia Janowo powstał m.in. tunel łączący dwie części miasta, parkingi, ścieżki rowerowe, wiaty i zatoki autobusowe, kładki dla pieszych, a także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Największym wyzwaniem była budowa tunelu przechodzącego pod czterema czynnymi torami kolejowymi oraz peronem przystanku Rumia-Janowo. Wartość kontraktu wyniosła 66 mln zł brutto. Inwestorem jest samorząd gminy Rumia.

Węzeł intermodalny Rumia Janowo

Obwodnica Wałbrzycha

Sześciokilometrowa obwodnica Wałbrzycha przebiega w górzystym terenie tzw. Gór Wałbrzyskich i pozwala na ominięcie centrum miasta. Inwestorami w projekcie były miasto Wałbrzych i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu. Inwestycja została współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Obwodnica Wałbrzycha to droga dwujezdniowa z trzema węzłami komunikacyjnymi. Na trasie powstały trzy estakady, przy czym najdłuższy z obiektów ma 180 metrów długości. Grupa Budimex w ramach realizowanego kontraktu skonstruowała także przejście podziemne w ciągu ul. Żeromskiego, kładkę dla pieszych oraz trzy ramowe przepusty na potoku Szczawnik. Budowa była wymagająca ze względu na niezinwentaryzowaną infrastrukturę pogórniczą istniejącą pod realizowaną drogą – szyby Gustaw i Lisia Sztolnia. Wymagały one zmian projektowych i wielu dodatkowych prac wzmacniających oraz zabezpieczających nową obwodnicę.

Trasa S5 Ornowo – Wirwajdy

Nowy odcinek S5 Ornowo – Wirwajdy łączy obwodnicę Ostródy z dotychczasowym przebiegiem drogi krajowej nr 16 w rejonie miejscowości Wirwajdy. Budowa S5 w standardzie 2+2 pasy rozpoczęła się w lipcu 2020 roku. Wartość kontraktu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie wynosiła 165,6 mln zł netto. Podczas realizacji inwestycji wykorzystano blisko 1 000 000 m3 gruntów, powstały cztery nowe obiekty inżynieryjne w ciągu drogi ekspresowej i dwa nad drogą ekspresową. Budimex zrealizował także sześć przepustów do celów ekologicznych przeznaczonych dla małych zwierząt. Budowa S5 na odcinku Ornowo – Wirwajdy jest kolejną inwestycją drogową Grupy Budimex na Warmii i Mazurach. Na zakres robót ostródzkiej inwestycji składało się również wybudowanie największego w Europie mostu typu extradosed. Rekordowa, czteroprzęsłowa inwestycja o łącznej długości 677 metrów została wykonana w technologii nawisowej.

Trasa ekspresowa S6 na odcinku Luzino (bez węzła) – Szemud (z węzłem)

W ramach kontraktu Budimex zakończył budowę trasy ekspresowej S6 na odcinku Luzino (bez węzła) – Szemud (z węzłem) i tym samym oddał do użytku fragment Trasy Kaszubskiej o długości 10 km w województwie pomorskim. Ponadto w toku inwestycji zrealizowano 10 km dróg dojazdowych, lokalnych i zjazdów do obsługi terenu przyległego. Powstało także 13 obiektów inżynierskich oraz estakada o wysokości 30 metrów i długości 200 metrów, wykonana w technologii nawisowej. Projekt był skomplikowany ze względu na pagórkowate ukształtowanie terenu oraz podmokły grunt, który wymagał szczególnego wzmocnienia podłoża i prac hydrotechnicznych. Budowa trasy S6 to ważna zmiana dla ruchu drogowego w całej aglomeracji trójmiejskiej, która pozwoli na odciążenie m.in. istniejącej drogi krajowej i głównych szlaków komunikacyjnych.

24 km nowej trasy S61 Suwałki – Budzisko

Budimex zakończył budowę i oddał do eksploatacji 24-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S61 z Suwałk do granicy z Litwą – Via Baltica. Spółka zrealizowała w ostatnich latach 94 kilometry tej trasy, spośród 130 kilometrów, które są w eksploatacji. Inwestycja na otwartym odcinku S61 w systemie „projektuj i buduj” rozpoczęła się w styczniu 2020 roku. Inwestorem była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku. Budimex przejął ten projekt po innej firmie zajmującej się generalnym wykonawstwem. Wartość inwestycji wyniosła 843 mln zł. Zakres prac obejmował budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 o długości około 24,2 km z dwoma węzłami drogowymi, parkingami dla podróżnych oraz miejscem kontroli pojazdów dla służb drogowych. Na drodze ekspresowej znalazły się także dwa budynki socjalne dla pasażerów z placami zabaw dla dzieci. Ogółem na całym odcinku powstały 33 obiekty mostowe.

BUDOWNICTWO KOLEJOWE

Modernizacja linii kolejowej E59 odcinek Rokietnica – Wronki

Grupa Budimex zakończyła prace związane z przebudową układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59 na odcinku Rokietnica – Wronki. Odcinek o długości 35,14 km jest częścią linii kolejowej relacji Poznań Główny – Szczecin Główny. Inwestorem kontraktu są PKP Polskie Linie Kolejowe SA. W ramach kontraktu modernizacją objęto nawierzchnię torową, sieć trakcyjną, zasilanie, naprawę i modernizację obiektów inżynieryjnych, a także przebudowę peronów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz budowę nowego odwodnienia. Prace torowe Budimex realizował przy użyciu nowego sprzętu trakcyjnego, korzystając z własnego parku maszynowego. Kontrakt obejmował m.in. powstanie nowoczesnego, zaawansowanego technicznie mostu przez Wartę we Wronkach, o długości 193 m.

BUDOWNICTWO OGÓLNE

Przebudowa kluczowego etapu gmachu ITC Politechniki Warszawskiej

Inwestycja realizowana przez Budimex obejmowała przebudowę dwóch skrzydeł Politechniki Warszawskiej oraz modernizację dziedzińca i budowę drogi pożarowej. Prace remontowe odbywały się pod okiem konserwatora zabytków. Wartość kontraktu wyniosła 69,1 mln zł netto. Inwestycja została sfinansowana ze środków Politechniki Warszawskiej oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Skrzydło wschodnie Politechniki zostało przeznaczone na potrzeby dydaktyczne i badawcze m.in. Zakładu Chłodnictwa i Energetyki Budynku, Zakładu Silników Lotniczych, Zakładu Termodynamiki oraz Zakładu Racjonalnego Użytkowania Energii. Przebudowa pozwoliła na wprowadzenie odpowiednich podziałów funkcjonalnych oraz czytelnego układu komunikacyjnego. Wiązało się to z wydzieleniem nowych pomieszczeń, organizacją dwóch klatek schodowych oraz nowego korytarza. Na poziomie parteru pomieszczenia w hali Politechniki zostały poszerzone o korytarz zlokalizowany wzdłuż wschodniej elewacji budynku. W związku ze znacznymi zmianami konieczne były wyburzenia w istniejących ścianach nośnych oraz wprowadzenie dodatkowej konstrukcji, na której oparły się nowe elementy przegród poziomych.

Rozbudowa Planetarium Śląskiego w Chorzowie

Budimex zakończył prace związane z rozbudową Planetarium Śląskiego w Chorzowie. W ramach inwestycji o wartości około 80 mln zł spółka zmodernizowała istniejące obiekty i wybudowała nową część budynku wraz z wieżą widokową z zastosowanym wewnątrz urządzeniem „camera obscura”, z której można podziwiać panoramę Katowic, Siemianowic Śląskich i Chorzowa. Prace budowlane trwały 34 miesiące. Dawne planetarium powiększyło swoją powierzchnię o ponad 3200 metrów kwadratowych. Dawna oraz nowo powstała część obiektu zostały powiązane panoramiczną windą, usytuowaną przy zachodniej ścianie dziedzińca zegarowego. Budimex w ramach prac budowlanych zabezpieczył istniejące fundamenty budynków zabytkowych oraz wykopy. Wymagało to skomplikowanych robót geotechnicznych na styku z obiektem istniejącym i wewnątrz piwnic. W trakcie robót planetarium pozostawało pod stałą obserwacją dzięki zastosowaniu kompleksowego systemu monitoringu.

Zakończenie I etapu budowy fabryki leków onkologicznych Polfa Tarchomin

W lipcu Budimex zakończył I etap prac związanych z budową Centrum Rozwoju i Produkcji Leków Onkologicznych Polfa SA w Tarchominie. Jest to unikalny w skali kraju oraz Europy projekt i zarazem największa inwestycja Tarchomińskich Zakładów Farmaceutycznych Polfa SA. W ramach kontraktu Budimex odpowiadał za realizację stanu surowego obiektu. Prace budowlane trwały od listopada 2021 roku do czerwca 2022 roku. Nowe Centrum Rozwoju i Produkcji Leków Onkologicznych obejmować będzie trzy obszary: produkcja form jałowych oraz laboratoria badawczo-rozwojowe i kontroli jakości. Prace budowlane prowadzone były w bardzo trudnym okresie gospodarczym spowodowanym wojną w Ukrainie. Sytuacja ta wpłynęła bezpośrednio na dostępność i ceny materiałów oraz dostępność pracowników. Mimo pojawiających się w toku inwestycji wyzwań, działania podjęte wspólnie z zamawiającym – TZF Polfa, partnerskie podejście do problemów oraz elastyczność w podejmowaniu decyzji pozwoliły na skuteczną realizację kontraktu.

Zakończenie budowy budynku Bloku Operacyjnego Szpitala Specjalistycznego im. F. Ceynowy w Wejherowie

W ramach kontraktu zrealizowanego przez Grupę Budimex zaprojektowano i wybudowano nowoczesny budynek Bloku Operacyjnego Szpitala Specjalistycznego im. F. Ceynowy w Wejherowie. To największa inwestycja „Szpitali Pomorskich”. Obiekt został rozbudowany o trzykondygnacyjny budynek, w którym znalazły się m.in.: blok operacyjny z siedmioma salami operacyjnymi, Kaszubskie Centrum Chorób Serca, Zakład Patomorfologii, prosektorium, Centralna Sterylizatornia oraz Zakład Serologii Transfuzjologicznej, a także pomieszczenia techniczne. Zakres kontraktu obejmował również budowę łącznika – w celu skomunikowania nowo wybudowanej części z istniejącym obiektem wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu, a także nowej stacji transformatorowej. W istniejącej części szpitala powstały dwa szyby windowe, w tym jeden przeznaczony dla straży pożarnej. Dodatkowo Budimex dostarczył większość wyposażenia medycznego oraz meble. Wartość kontraktu to 94,9 mln zł brutto.

Zakończenie budowy Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L Rydygiera w Toruniu

Grupa Budimex zrealizowała inwestycję obejmującą przebudowę i rozbudowę Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L. Rydygiera w Toruniu. To największe przedsięwzięcie inwestycyjne jakie miało miejsce w ostatnich latach w obszarze służby zdrowia w województwie kujawsko-pomorskim, a placówka ta jest jednym z największych szpitali w Polsce. Łączna kwota inwestycji to 425 mln brutto. Zakres kontraktu obejmował liczne rozbiórki, wybudowanie sześciu budynków, zagospodarowanie terenu oraz wykonanie infrastruktury technicznej. Cały kompleks o łącznej powierzchni 67 425 m2 składa się z budynku głównego, mieszczącego 12 oddziałów, blok operacyjny z 14 salami, szpitalny oddział ratunkowy i lądowisko dla helikopterów oraz pięć budynków z oddziałami szpitalnymi, garażem, a także pomieszczeniami technicznymi.

Nowoczesna hala na terenie Stacji Obsługi Tramwajów w Nowej Hucie

Obiekt jest przystosowany do obsługi każdego typu tramwajów, w tym najdłuższych w Polsce, bo ponad 43-metrowych, „Krakowiaków” oraz najnowszych – „Lajkoników”. Powierzchnia obiektu licząca 3 tys. m2 umożliwia serwis do dziewięciu tramwajów jednocześnie i jest wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne. Na dachu hali zostało zamontowanych 228 ogniw paneli fotowoltaicznych, które zapewniają energię potrzebną do jej funkcjonowania. System ten został zoptymalizowany tak, by maksymalnie wykorzystywać światło słoneczne, także w tych miesiącach, kiedy jest go najmniej. Koszt budowy hali to prawie 39 mln zł. Nowoczesny obiekt jest jednym z elementów zakończonego właśnie projektu kompleksowej modernizacji nowohuckiej zajezdni. Dodatkowo na jej terenie powstały dwa zbiorniki retencyjne, które podczas intensywnych opadów deszczu będą gwarantować ochronę stacji, a także okolicznych terenów przed zalaniem. W ramach inwestycji zbudowana została także odpowiednia infrastruktura zapewniająca bezpieczny i wygodny dostęp do dachów tramwajów, gdzie znajduje się większość instalacji. Z kolei kanały umożliwiają pracownikom łatwy dostęp do wózków i zestawów kołowych. Ponadto duża, nowoczesna poczekalnia dla motorniczych umożliwia zachowanie dystansu i komfortowe oczekiwanie na rozpoczęcie pracy.

BUDOWNICTWO ENERGETYCZNE I PRZEMYSŁOWE

Gazociąg Goleniów – Ciecierzyce

Grupa Budimex była odpowiedzialna za budowę jednego z trzech lądowych odcinków gazociągu Baltic Pipe realizowanych w Polsce. Ukończony odcinek relacji Goleniów – Ciecierzyce to najdłuższy, bo mierzący blisko 122 kilometry, odcinek gazowej magistrali, która umożliwi dostawę do Polski gazu ziemnego ze złóż norweskich. W ramach inwestycji wykonano 55 przekroczeń bezwykopowych, w tym najdłuższy w Polsce Direct Pipe pod rzeką Wartą o długości 1400 m. Gazociąg przebiega przez dwa województwa, sześć powiatów i 11 gmin. Podpisany kontrakt opiewał na wartość 314,8 mln zł netto.

Obiekt kubaturowy – budynek usługowy w Krakowie

We wrześniu 2022 roku Mostostal Kraków zakończył budowę budynku usługowego z częścią biurowo-socjalną i magazynową w Krakowie wykonanego na zamówienie KZN Rail Sp. z o.o. Jako generalny wykonawca spółka zrealizowała budowę budynku biurowego oraz magazynowego, przebudowę sieci elektroenergetycznej na kablową oraz przyłącza wodociągowego. Dodatkowo opowiadała za likwidację istniejących instalacji, zabezpieczenie sieci teletechnicznych, budowę kanalizacji sanitarnej, deszczowej i gazowej, wewnętrzny układ komunikacyjny wraz z miejscami postojowymi, drogi wewnętrzne, zjazdy publiczne i indywidualne, dostawę oraz montaż suwnicy.

Rozbudowa i przebudowa istniejącej hali produkcyjnej w Krakowie

We wrześniu 2022 roku Mostostal Kraków zakończył I etap przebudowy hali magazynowej. Spółka jako generalny wykonawca zrealizowała rozbudowę hali wraz z instalacjami wewnętrznymi (m.in. wentylacyjna, grzewcza, kanalizacyjna, elektryczna).

Rozbudowana została część biurowo-socjalna, a dodatkowo zbudowano budynek stacji transformatorowych z instalacjami wewnętrznymi, plac montażowo-magazynowy z suwnicą torową. Przebudowano także wewnętrzny układ drogowy i torowy bocznic kolejowych z budową muru oporowego oraz przebudową oświetlenia.

Dostawa i montaż konstrukcji dla spalarni w Dinslaken

W 2022 roku Mostostal Kraków dostarczył i zamontował około 2200 ton konstrukcji stalowej do budowy spalarni w Dinslaken w Niemczech oraz oddał do użytkowania zakład spalania drewna wraz ze wszelkimi koniecznymi systemami wspierającymi.

Dostawa konstrukcji dla budowy spalarni odpadów w Slough

W grudniu 2022 roku Mostostal Kraków zakończył produkcję i dostarczył 5200 ton konstrukcji stalowych na potrzeby budowy spalarni odpadów w mieście Slough w Wielkiej Brytanii. Zakres prac obejmował zakup materiału, wytworzenie konstrukcji oraz jej zabezpieczenie antykorozyjne, a także zabezpieczenie farbą przeciwpożarową.

Roboty montażowe – budowa zbiornika magazynowego

W sierpniu 2022 roku Mostostal Kraków zakończył roboty montażowe związane z budową zbiornika magazynowego o pojemności 32 000 m3 w Bazie Paliw Nowa Wieś Wielka, PERN. Prace obejmowały montaż ok. 1100 ton konstrukcji. Zakres zadania uwzględniał także wykonanie próby ciśnieniowej/funkcjonalnej oraz współudział w rozruchu zbiornika.

Platformy i montaż urządzeń produkcyjnych w Zakładzie Produkcji Komponentów do Akumulatorów Elektrycznych na terenie zakładu Umicore w Radzikowicach.

W ramach zadania dostarczono konstrukcję stalową podestów (ok. 650 ton) oraz przeprowadzono montaż mechaniczny (ok. 300 ton). Zakres prac obejmował platformy i główne urządzenia produkcyjne. Ponadto przetransportowano i zamontowano osuszacze. Prace zakończyły się w sierpniu 2022 roku.

Modernizacja Hali Wanien KGHM

W styczniu 2022 roku zakończyły się roboty budowlano-montażowe dla projektu modernizacji Hali Wanien HMG I. W ramach zadania wymienione zostało pokrycie dachowe z płyt żelbetowych (w pokryciu dachowym znajdował się azbest) wraz z wykonaniem odwodnienia dachu oraz przystosowaniem stalowej konstrukcji (dźwigary, płatwie, stężenia) do zabudowy nowego pokrycia dachowego według opracowanych projektów wykonawczych.

Prace obejmowały również odtworzenie obudowy obiektu z zastosowaniem materiałów dostosowanych do obecnie panujących przepisów oraz wymianę instalacji: odwodnienia dachu, oświetlenia, odgromowa, ppoż., a także suchych pionów prowadzących na dach budynku.

Rozbiórki obiektów KGHM

W czerwcu 2022 roku Mostostal Kraków zakończył roboty związane z częściową likwidacją zbędnych obiektów w obszarze byłego rejonu Lubin Zachodni OZG – etap I. Przedmiotem zamówienia było również wykonanie dokumentacji powykonawczej oraz inwentaryzacji geodezyjno-powykonawczej ze zniesieniem zlikwidowanych obiektów z map.

W 2022 roku Grupa FBSerwis świadczyła następujące usługi: 

  • Utrzymanie w regionie Gdańska ponad 210 dróg, w tym między innymi odcinków drogi S6 (obwodnicy Trójmiasta) i S7 (m.in. południowej obwodnicy Gdańska). Czas trwania tego kontraktu to lata 2021-2023, choć spółka realizuje kontrakty w tym obszarze nieprzerwanie od 2016 roku.
  • Całoroczne (bieżące i zimowe) utrzymanie ponad 90 km drogi ekspresowej S5 oraz ponad 45 km autostrady A2, na odcinku od węzła Modła do węzła Dąbie w województwie wielkopolskim. Kontrakty na ten zakres prac zostały podpisane w 2022 roku na okres 4 lat.
  • Realizacja od 2017 roku letniego i zimowego utrzymania czystości oraz porządku we wrocławskich dzielnicach Stare Miasto oraz Krzyki.
  • Zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu miasta stołecznego Warszawy od 2021 roku i Łodzi od 2016 roku.
  • Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy i miasta Rzeszów. Kontrakt realizowany jest nieprzerwanie od 2013 roku.
  • Odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Lądek-Zdrój. Kontrakt został podpisany w kwietniu 2022 roku i będzie realizowany przez spółkę do kwietnia 2024 roku.
  • Obsługa techniczna portu w Gdańsku, jednego z największych tego typu obiektów położonych na Morzu Bałtyckim. Port jest ważnym elementem Transeuropejskiego Korytarza Transportowego nr I, który łączy południowo-wschodnią Europę z krajami skandynawskimi. Kontrakt realizowany jest od 2014 roku.
  • Obsługa techniczna Centrum Biurowego Koga, zlokalizowanego na terenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego PCI. Pierwszy kontrakt podpisany był w 2015 roku i realizowany jest z przerwami. Aktualny obowiązuje od września 2021 roku do maja 2023 roku.
  • Budowa systemu monitoringu i instalacji oświetleniowej Palmiarni Poznańskiej oraz Parku im. Thomasa Woodrowa Wilsona wraz z dowiązaniem budynku Palmiarni do sieci metropolitalnej miasta Poznania. Kontrakt zrealizowany był w 2022 roku.
en_USEnglish