6. Ład korporacyjny, 6.4. Podsumowanie realizacji celów z obszaru ładu korporacyjnego (G) w 2023 r.
6.4. Podsumowanie realizacji celów z obszaru ładu korporacyjnego (G) w 2023 r.
Zaufanie oraz silna pozycja rynkowa Grupy Budimex wynikają m.in. z wysokiej etyki i jakości pracy oraz starannego przestrzegania przez firmę obowiązującego prawodawstwa i regulacji. Wszelkie działania realizowane w obszarze ładu zarządczego związane są z wartościami korporacyjnymi spółki, jej wieloletnią historią i doświadczeniem oraz spójne z zobowiązaniami określonymi w Strategii ESG na lata 2023-2026. Pozostają one również zgodne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ dotyczącymi: wzrostu gospodarczego i godnej pracy (cel 8) oraz innowacyjności (cel 9).
W 2023 r. w Budimex SA wdrożone zostały rozwiązania umożliwiające zarządzanie oraz nadzór nad poszczególnymi obszarami ESG w organizacji, także w kontekście potencjalnych ryzyk. Przeprowadzono m.in. warsztaty mające na celu identyfikację ryzyk i szans ESG, będące częścią badania podwójnej istotności z udziałem właścicieli procesów biznesowych.
Kontynuowano również prace nad aktualizacją i rozwojem wewnętrznych procedur i polityk, m.in. w zakresie przeciwdziałania konfliktom interesów i zdarzeniom korupcyjnym oraz ich zgłaszania. W obszarze cyberbezpieczeństwa zrealizowano cel określony w strategii ESG poprzez wdrożenie zabezpieczeń w oparciu o rozwiązania chmurowe Microsoft 365.
Jednocześnie intensyfikowano działania związane z podnoszeniem świadomości pracowników oraz wypełniono zobowiązanie strategiczne dotyczące rewizji i rozbudowy Kodeksu etyki. Dokument został opracowany i będzie implementowany w organizacji w najbliższych miesiącach, podobnie jak Podręcznik postępowania w sytuacjach wystąpienia lub możliwości wystąpienia konfliktu interesów. W minionym roku wypracowana została także strategia komunikacji compliance, która ma zostać wdrożona w 2024 r.
W obszarze szkoleniowym, zgodnie z celem na 2023 r. określonym w strategii ESG, zorganizowano zajęcia z obszaru compliance, w których w ramach całej Grupy Budimex wzięło udział łącznie 1093 pracowników.
W zakresie audytu wewnętrznego zrealizowano wszystkie audyty procesów biznesowych zgodnie z ustalonym harmonogramem na 2023 r.