3.1. Wartości Grupy Budimex, Nasze zobowiązania

3.1. Wartości Grupy Budimex

[ESRS G1-1]

Misją Grupy Budimex jest realizacja inwestycji budowlanych w sposób godny lidera rynku, z poszanowaniem środowiska naturalnego i zasad etyki, z dbałością o satysfakcję klientów oraz komfort użytkowników. Wszystko to firma osiąga dzięki profesjonalizmowi wynikającemu z doświadczenia i pasji budowania, wysokiej efektywności działania, a także partnerskim relacjom z dostawcami i podwykonawcami.

Grupa Budimex jest w pełni świadoma skali działań, jakie należy podjąć w obszarze przeciwdziałania zmianie klimatu i ochrony zasobów. Równie ważne są dla niej inwestycje w kapitał ludzki oraz społeczności lokalne otaczające prowadzone przez nią inwestycje. Organizacja chce nieustannie się rozwijać. Jej trwałymi zobowiązaniami są szczególna staranność w postępowaniu etycznym, dbałość o BHP, ograniczenie wpływu na środowisko oraz zapewnianie satysfakcji klientów i najwyższej jakości dostarczanych usług. To holistyczne podejście oddaje Strategia ESG na lata 2023–‎‎‎‎2026, szerzej opisana w rozdziale 3.3., która dotyka trzech obszarów: środowiska, obszaru społecznego i ładu korporacyjnego. Stanowi ona zobowiązanie do budowania z poszanowaniem środowiska naturalnego, wzmacniania pracowników i partnerów biznesowych oraz zarządzania w sposób odpowiedzialny. 



Rysunek: Wartości Grupy Budimex



Kodeks etyki

W celu stworzenia stabilnego punktu odniesienia dla właściwego postępowania swoich pracowników Grupa Budimex opracowała i przyjęła Kodeks etyki. Ten wewnętrzny dokument opisuje cztery wymienione wyżej wartości Grupy, wskazuje obszary szczególnego przestrzegania wartości etycznych oraz określa wytyczne postępowania w wyszczególnionych typach relacji oraz obszarach wpływu organizacji. Na straży jego zapisów stoi Komisja ds. Etyki, w skład której wchodzą dyrektor ds. prawnych obszaru Compliance, dyrektor Pionu Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz dyrektor Biura Kontroli Wewnętrznej. Komisja rozpatruje przypadki łamania postanowień kodeksu i udziela wytycznych w zakresie przestrzegania zasad w nim zawartych, zachowując przy tym niezbędne standardy poufności. Wszelkie naruszenia postanowień dokumentu można zgłaszać za pomocą mechanizmów opisanych w podrozdziale 6.1.2. W Grupie FBSerwis i Mostostal Kraków SA za nadzór nad przestrzeganiem Kodeksu etyki odpowiadają compliance officerowie.

 

Model kompetencyjny

Budimex SA trwale dąży do rozwoju i osiągania jak najlepszych rezultatów. Organizacja jest zorientowana na realizację nowych, coraz bardziej ambitnych i złożonych celów. Dynamiczne otoczenie biznesowe oraz oczekiwania interesariuszy wymuszają szybkie, efektywne działania zorientowane na kolejne sukcesy. Aby sprawnie funkcjonować w takich realiach, spółka wypracowała zbiór postaw, zachowań i umiejętności zwany modelem kompetencyjnym. Zgodnie z nim każde stanowisko zostało opisane poprzez cztery kluczowe kompetencje: wzbudzanie zaufania, współpracę, orientację na wyniki i dbanie o innowacyjność, a także poprzez kompetencje stanowiskowe, charakterystyczne dla poszczególnych poziomów zaszeregowania. Każdą z kompetencji opisują konkretne zachowania, dzięki czemu są one łatwiej dostrzegalne w codziennej praktyce, co z kolei pozwala na świadomą pracę nad ich doskonaleniem.

 

Rysunek: Model kompetencyjny