* Wskaźniki oznaczone gwiazdką „*” zostały poddane zewnętrznej weryfikacji przez niezależnego audytora.
Mamy świadomość, że jako firma realizująca kontrakt w określonym czasie, pojawiamy się w danej społeczności jedynie na kilka lub kilkanaście miesięcy, a nasza obecność oznacza zmiany, które mają duże znaczenie dla porządku życia codziennego okolicznych mieszkańców. Dlatego w każdym miejscu realizacji naszego kontraktu, podejmujemy działania społeczne, które pozwolą zapamiętać Budimex jako dobrego sąsiada. Kierunki odpowiedzialności wobec społeczeństwa i środowiska naturalnego określiliśmy w Strategii Społecznej Odpowiedzialności Budimeksu na lata 2016-2020 oraz w Polityce Odpowiedzialności Spółki, która obowiązuje wszystkie spółki w Grupie Ferrovial oraz jej pracowników. Zgodnie z miernikami wyznaczonymi w Strategii CSR raportujemy wyniki wpływu społecznego i środowiskowego.
Nasz udział w konsultacjach społecznych, poprzedzających decyzję o ostatecznym kształcie danej inwestycji zależy od tego, czy jesteśmy wyłącznie głównym wykonawcą czy inwestorem. Jako jedynie wykonawca, nie jesteśmy obecni na etapie konsultacji poprzedzających etap wykonawczy, natomiast w każdym przypadku prowadzimy otwarty dialog z wszystkimi kluczowymi stronami inwestycji, przede wszystkim ze społecznością lokalną (grupa interesariuszy wrażliwych) oraz ekspertami w dziedzinie środowiska. W 2017 roku jednym z ważnych zrealizowanych celów w obszarze społecznym było zaangażowanie społeczne Budimeksu na rzecz co najmniej 40% społeczności lokalnych, w których bezpośrednim sąsiedztwie realizowane są inwestycje firmy.