* Wskaźniki oznaczone gwiazdką „*” zostały poddane zewnętrznej weryfikacji przez niezależnego audytora.
[103-1], [103-2], [103-3], [416-1]
Jak zostało już wcześniej wspomniane w raporcie, w Budimeksie wdrożono Zintegrowany System Zarządzania, który obejmuje m.in. system zarządzania jakością wg PN-EN ISO 90001, system zarządzania środowiskowego wg PN-EN ISO 14001, system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wg PN-N-18001 oraz system zapewnienia jakości oparty na wymaganiach natowskiego standardu AQAP 2110.[1]
W Budimeksie obowiązują procedury dotyczące przeprowadzania kontroli jakości na budowach i zarządzania jakością mieszanek mineralno-asfaltowych, betonowych i kruszyw. Dotyczą one wszystkich etapów pozyskania i wykorzystania danego surowca, na różnych etapach procesu budowlanego: od kryteriów i metod pozyskania materiałów, po wytyczne jakie działania należy podjąć w przypadku stwierdzenia odstępstw od normy.
Bezpieczeństwo obiektów budowalnych zależy od jakości materiałów, z których są wykonane, ale również od dokładności realizacji poszczególnych etapów ich powstawania, bez znaczenia czy jest to droga ekspresowa czy budynek użyteczności publicznej. Odpowiedzialność generalnego wykonawcy zaczyna się na etapie projektowania, poprzez wykonawstwo i następnie utrzymanie obiektów.
[1] Tym samym jednolite procedury obowiązują na wszystkich (100%) realizowanych kontraktach.
Uzyskane certyfikaty i przygotowywane kolejne akredytacje to rezultaty pracy wielu osób zaangażowanych w zapewnienie najwyższej jakości budów. Jednolite procedury dotyczące jakości obowiązują na wszystkich realizowanych przez Budimex kontraktach. W 2017 roku nie odnotowaliśmy incydentów mogących skutkować zagrożeniami dla zdrowia i życia ani katastrof budowlanych. W 2017 roku na Budimex SA nie nałożono kary z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami dotyczącymi dostawy i użytkowania produktów i usług. Nie miały też miejsca przypadki niezgodności z wszelkimi regulacjami dotyczącymi oznakowania informacji o produktach i usługach